Menu

Witaminy dla seniorów – suplementy czy dieta?

17 czerwca 2021 - Suplementy diety
Witaminy dla seniorów – suplementy czy dieta?

Witaminy i minerały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu większość z nas może bez problemu pozyskać drogą naturalną. Zbilansowana dieta jest tu bezwzględną podstawą. Niestety czasem spożywanie zdrowych i nieprzetworzonych pokarmów, owoców i warzyw okazuje się po prostu niewystarczające. Problem dotyczy w szczególności m.in. osób starszych. Sukcesywne uzupełnianie diety w witaminy i kluczowe składniki odżywcze pozwoli każdemu seniorowi dłużej pozostać w dobrej formie i cieszyć się zdrowiem.

Równowaga żywieniowa

Nie ulega wątpliwości, iż suplementacja witamin, poza zdrową dietą, to dobry sposób na poradzenie sobie z niedoborem niektórych składników organicznych w organizmie. Dodatkowa podaż seniorom witamin i minerałów ma zbawienny wpływ na niektóre schorzenia, jak reumatoidalne zapalenie stawów, bolesne skurcze mięśni, czy w celu przeciwdziałania depresji podczas miesięcy zimowych.

Jakie witaminy dla seniora?

W celu uzupełnienia niedoborów nie trzeba łykać wielu tabletek na wszystko i na zapas. Nie ma też sensu sięgać po tanie suplementy niewiadomego pochodzenia, bez potwierdzonej klinicznej skuteczności działania. WItaminy dla seniorów (https://evita.sklep.pl/pl/c/Dla-seniorow/2222911) warto więc skupić swoją uwagę? Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim celu potrzebujemy dodatkowej suplementacji? Pozwoli to wybrać najlepszy preparat, który przyniesie oczekiwany rezultat.

Witamina D – jej niedobór manifestuje się już u osób po 65 roku życia. We znaki mogą się dawać bóle mięśni i kości. W postaci naturalnej senior może uzupełniać jej braki, spożywając tłuste ryby, jajka. Właściwy poziom witaminy D u osób starszych jest niezbędny do wchłaniania wapnia z jelit.
Wapń – minerał znany jako strażnik mocnych kości pełni też inne, mniej znane funkcje. Wpływa on na prawidłowe krzepnięcie krwi, czy zapobiega utracie pamięci, którą może wywołać niedobór wapnia w organizmie.
Witaminy z grupy B – przyswajanie w szczególności witaminy B12 u seniorów maleje z wiekiem. I chociaż naturalnie występuje ona w mleku, serze, dorszu, łososiu, jajach, może to nie przynieść efektów. Niedobór jej objawia się zmęczeniem i dusznościami. Dodatkowe przyjmowanie dawek do 2 mg witaminy B12 w postaci suplementów jest jak najbardziej wskazane.

Rozsądek przede wszystkim

Wraz z wiekiem pojawiają się problemy trawienne, słabsze jest wchłanianie i metabolizowanie składników odżywczych. Większość osób starszych sięga po tabletki witaminowe dla zasady. Niestety ich nierozważne łączenie z przepisanymi od lekarza lekarstwami może nie wyjść na dobre. Suplementy witaminowe mogą wchodzić w interakcję z lekami na receptę. Dlatego suplementację konkretnych preparatów w połączeniu z lekami bezwzględnie należy skonsultować lekarzem.